Film
Bajusz a Níluson
Kenneth Branagh: Halál a Níluson | Papp Sándor Zsigmond kritikája Az ír származású brit színész másodjára kelti életre a krimiirodalom halhatatlan figuráját, de még mindig többet beszélünk a bajuszáról, mint a színészi teljesítményéről. A...
Őrület ezernyi oldalon
Farhad Safinia: A professzor és az őrült | Ács Ferenc kritikája Akár vicc is lehetne, amikor egy skizofrén és egy filosz találkozik a nagyszótár szerkesztőségében. Pedig véresen komoly: az angol nyelv első nagy katedrálisát egy megszállott...
Rossz anyák dicsérete
Maggie Gyllenhaal: Az elveszett lány | Papp Sándor Zsigmond kritikája Van olyan, hogy rossz anya? Vagy az anyaság szerves része, hogy olykor nem lehet megfelelni az elvárt szerepnek? Mi a feltétel nélküli szeretet ára? Elena Ferrante...
Igazság utolsó vérig
Ridley Scott: Az utolsó párbaj | Papp Sándor Zsigmond kritikája Majd hétszáz éve történt, ám az utókort mindmáig foglalkoztatja a kérdés: vajon tényleg megerőszakolták Marguerite de Carrouges-t azon a bizonyos napon? Vajon tényleg az igazság...
Dűne, dűnébb
Dennis Villeneuve: Dűne | Papp Sándor Zsigmond kritikája Kicsit tartottunk tőle, hogy David Lynch után a kanadai rendezőnek is beletörik a bicskája a sokáig megfilmesíthetetlennek gondolt klasszikusba. És csak vékonyka vigasz volt, hogy Dennis...
Természetes bűnök
Nagy Dénes: Természetes fény | Papp Sándor Zsigmond kritikája Súlyos kérdéseket feszeget a Závada Pál regényéből (pontosabban annak egyik részéből) készült film. A keleti fronton harcoló katonák mindennapjait mutatja be, illetve arról beszél,...